Консультація для батьків
на тему
«Як виховати маленького патрiота»
ПІДГОТУВАЛА:
Асистент
ВИХОВАТЕЛяПогребнякТ.В.
Зараз, в період нестабільності в суспільстві, виникає необхідність повернутися до кращих традицій нашого народу, до його віковим коріння, до таких вічних понять, як рід, спорідненість, Батьківщина.
Крилата фраза «Все починається з дитинства» - як не можна краще
поєднується з даною тематикою. Замислюючись про витоки моральних почуттів, ми
завжди звертаємося до вражень дитинства. це і рідні наспіви, і схід сонця, і
дзюрчання весняних струмків. Виховання почуттів дитини з перших років життя є
важливою педагогічної завданням. Дитина не народжується злим або добрим,
моральним або аморальним. Те, які моральні якості розвинуться у дитини,
залежить, перш за все, від батьків, педагогів і оточуючих його дорослих, від
того, як вони його виховають. якими враженнями збагатять.
Дошкільний вік як період становлення особистості має свої потенційні
можливості для формування вищих моральних почуттів, до яких, і ставитися
почуття патріотизму.
Реалізація такої системи освіти неможлива без знань традицій своєї
Батьківщини, свого краю. В основі цього складного педагогічного процесу лежить
розвиток почуттів.
Поняттяпатріотизм включає в себе почуття відповідальності перед
суспільством, почуття глибокої, духовної прихильності до сім'ї, дому.
Батьківщині, рідної природи, толерантне ставлення до інших людей.
Патріотизм простежується в відображенні регіонального аспекту культури
Уралу на основі ціннісного підходу до розуміння культурних витоків.
Ціннісно - орієнтований підхід до змісту обумовлює розкриття культурних
витоків через інтеграцію видів дитячої діяльності, через засоби пізнання, що
дають можливість дитині розкрити культурні традиції і самостійно демонструвати
своє ставлення до неї.
У своєму навчально-тематичному плані НСД з дітьми ми проходимо теми.
"Світ навколо нас" ; «Дерево добра»; «Край, в якому я живу»;
«Господарі і господині». «Навіщо потрібна вода?»; "Якби не було
повітря" «Мир - наш дім»; "Чи вміємо ми бачити"; "Життя
людини" ; «Временагода - весна, літо, осінь, зима»;
НОД даного блоку відкривають дітям шлях до морально-сімейну сторони пізнання
навколишнього світу, звертається увага дітей на його багатство, красу і
різноманітність, діти вчаться бачити відміну світу, створеного руками людини,
від світу природи (нерукотворного); розуміти необхідність дбайливого ставлення
до всього живого, до природних багатств, як єдину можливість їх збереження. Це
сприяє розвитку творчої особистості дитини
У дитячому садку у нас проходять тематичні
вечори спільно з батьками. «Добрі слова і добрі справи»; «Книги - наші друзі»;
«Конкурс читців». «Складання оповідань на різні теми. мій улюблений дитячий
сад, чому я люблю своє місто, мої батьки найкращі »...
Почуття патріотизму багатогранно за своїм
змістом. це і любов до рідних місць, і гордість за свій народ, і відчуття
нерозривності з навколишнім, і бажання зберегти, примножити багатство своєї
країни.
У патріотичному вихованні дітей орієнтиром в
моїй педагогічній діяльності є дитяча гра, проектно - пошукова діяльність
дорослих з дітьми, художньо - літературна творчість, спілкування, творчо - продуктивна
діяльність, засоби естетичного виховання.Викликаю інтерес у дітей і позитивно
вплинуть на їх емоції, розвиваю їх фантазію, допитливість і творчість, формую
здатність взаємодіяти один з одним в ігрових ситуаціях, залучаю батьків в
розробці проектів, підготовці і проведенні інсценівок.Відкриваю дитині доступ
до культури свого та інших народів через сюжетно-рольову гру, знайомлячи його з
особливостями повсякденного побуту їхніх однолітків, звичаїв, традицій, дитячим
фольклором, іграми, традиціями проведення свят.
Рекомендації для
батьків. «Як виховати маленького патріота»
Якщо в дитинстві дитина відчував почуття
жалості до іншої людини, радість від гарного вчинку, гордість за своїх батьків,
захоплення від зустрічі з прекрасним подвигом, він придбав емоційний досвід.
Тим самим будуть побудовані шляхи для асоціацій
емоційного характеру, а це є основою, фундаментом глибших почуттів, умовою
повноцінного розвитку людини.
Виховання маленького патріота починається з
найближчої для нього - рідного дому, вулиці, де він живе, дитячого садка.
Звертайте увагу дитини на красу рідного міста
Дайте уявлення про роботу громадських установ.
пошти, магазину, бібліотеки і т. д.
Поспостерігайте за роботою співробітників цих
установ, відзначте цінність їх праці.
Розширюйте свій кругозір
Учіть дитину правильно оцінювати свої вчинки і
вчинки інших людей.
Читайте йому книги про батьківщину, її героїв,
про традиції, культуру свого народу
Заохочуйте дитину за прагнення підтримувати
порядок, зразкову поведінку в громадських місцях.
Таким чином, в педагогічному аспекті під
патріотичним вихованням мною розуміється процес формування свідомої людини, яка
любить свою Батьківщину, землю, де він народився і ріс, який пишається
історичними звершеннями свого народу і його культурою.
У ролі змістовних джерел патріотичного
виховання в освітньому процесі виступає взаємопов'язана цілісність почуттів,
емоцій і відносин.
Пам'ятні місця рідного міста
«Тільки той, хто любить, цінує і поважає накопичене і збережене попереднім
поколінням, може любити Батьківщину, дізнатися її, стати справжнім.
Екскурсія
до пам'ятника «Юність-Батьківщині» «Тільки той, хто любить, цінує і поважає
накопичене і збережене попереднім поколінням, може любити Батьківщину,
дізнатися її, стати справжнім.
Немає коментарів:
Дописати коментар