Ігрова діяльність – основний напрямок
у житті дитини
(Консультація для батьків)
Конвенція ООН про права дитини закріплює право дітей на ігри. Тому кожна дитина, незалежно від умов, часу, відчуваючи потребу у грі, повинна мати гарантовані можливості для реалізації власних ігрових задумів.
Провідний
вид діяльності дітей дошкільного віку - сюжетно-рольова гра. Її вплив на
формування соціальної компетентності дошкільника полягає у тому, що завдяки
ігровому наслідуванню і рольовому перевтіленню дитина знайомиться з нормами і моделями
людської діяльності та взаємовідносин, які стають зразками для її власної
поведінки. Гра - провідна діяльність дошкільнят, в якій вони виконують ролі
дорослих, відтворюючи в уявних ситуаціях їх життя, працю та стосунки.
Важливе
значення гри полягає в тому, що діти в невимушеній формі, відтворюючи світ
дорослих, засвоюють моральні норми, отримують уявлення про професійні та
сімейні ролі. Гра забезпечує розвиток у дошкільників рухових, розумових та
мовленнєвих навичок. Діти, відображаючи в грі різні сторони життя та
особливості діяльності дорослих, поповнюють і уточнюють свої знання про
навколишній світ, вчаться співпереживати і відрізняти вимисел від реальності.
Дитяча самостійна гра має ряд особливостей:
§
Гра являє собою відображення
дітьми навколишнього життя дій, діяльності людей, їх взаємовідносин в
обстановці, створюваної дитячою уявою (У грі кімната може бути і морем, і
лісом, і станцією метро, і вагоном залізниці). Діти надають обстановці те
значення, яке обумовлено задумом і змістом гри.
§
Гра має самодіяльний характер
(Діти є творцями гри, її творцями. Вони, як уже зазначалося, відображають у ній
свої знання про відомі їм життєвих явища і події, висловлюють своє ставлення до
них).
§
У грі дитина поєднує і
взаємопов'язує образ, ігрові дії і слова (Це не зовнішні ознаки гри, а сама
сутність. У грі дитина живе діями і почуттями зображуваного героя. Діти не
грають мовчки, навіть, коли дитина грає одна, вона розмовляє з іграшкою, веде
діалог з уявним учасником гри, говорить за себе і за маму, за лікаря і хворого
і т.д. За допомогою мовного спілкування в грі діти обмінюються думками,
переживаннями, уточнюють сенс і зміст гри).
У
процесі гри уточнюються і поглиблюються знання та уявлення дітей не тільки про
речі, предмети і явища, але й правила і норми поведінки та спілкування, вчаться
будувати свої взаємини, пізнають ази спілкування з навколишньою дійсністю.
Сюжетно-рольова гра - провідний засіб виховання дружного колективу дітей в дошкільному віці, найважливіша форма організації їх життя. Це - активна діяльність дітей, в якій найбільш яскраво проявляється їх товариськість, прагнення разом з іншими здійснювати свої задуми, спільно жити і працювати. Зміст сюжетної гри і виконання ролі в ній, підпорядкування правилам поведінки і розвиток ігрових та дійсних взаємин, необхідність зробити для своєї гри іграшку, спорудити будівлю, погоджуючи дії з іншими гравцями і, надаючи, один одному допомогу в оволодінні трудовими навичками, - все це сприяє формуванню у дітей моральних почуттів, дружніх взаємин, організовує їх поведінку.
Для
успішної організації сюжетно-рольових ігор дітей необхідно дотримуватися
вимог до гри:
§
кожна дитина повинна вміти
виконувати будь-яку роль тієї чи іншої гри (мінятися ролями);
§
вживати ввічливі слова -
необхідна умова культури спілкування;
§
ігровий матеріал має бути
привабливий і розміщений у доступних для дітей місцях;
§
не забороняти дітям виявляти
свою ініціативу щодо гри, а навпаки, всіляко підтримувати її.
Але
щоб діти гралися, батькам радимо створювати удома належні умови, а саме:
§
виділяти достатньо часу та
місця для гри;
§
забезпечувати дітей
різноманітними іграшками та іншим ігровим матеріалом;
§
збагачувати малюків яскравими
різноманітними враженнями та позитивним життєвим досвідом;
§
формувати належні ігрові
вміння на кожному віковому етапі;
§
вчити спілкуватися з
ровесниками; бути уважними, чуйними, тактовними щодо своїх однолітків.
Шановні
батьки! Намагайтеся щодня бути для дитини взірцем культури, доброзичливості,
моральності, джерелом знань і, що найголовніше - любові.
Немає коментарів:
Дописати коментар